Förlåt för att jag är jag

Hela mitt liv har jag bett om förlåtelse för att jag blyg. Att jag inte kan prata. Men varför ska jag be om förlåt? Varför just jag? Det är väl egentligen de andra som ska be om förlåtelse? Jag har inte  gjort någonting. Det är de andra som försöker ändra på mig. Försöker göra mig till någon jag inte är. Är det inte dem som ska be om ursäkt? Be om förlåtelse? För att det försöker ändra mig? För att de inte accepterar mig som jag är? Varför ska jag gå runt och tror att jag behöver be om förlåtelse för att jag är jag? För att jag är blyga, tysta och underbara mig?

En tanke på “Förlåt för att jag är jag

  1. Du ska inte behöva be om förlåtelse för den du är. Så länge du är sann mot dig själv så kommer du finna vad du trivs bäst med och förhoppningsvis finna andra som respekterar dig för den du faktiskt är. Så fortsätt vara dig själv 🙂

Lämna en kommentar